De digitale werkplek omvat diverse functionaliteiten, variërend van standaard geïntegreerde mogelijkheden zoals het delen van informatie, tot aanvullende opties zoals de beeldbank. Door de verschillende koppelingen met externe applicaties, is de digitale werkplek de enige applicatie die de zorgmedewerker nodig heeft. Gezamenlijk dragen deze bij aan een gebruiksvriendelijk platform dat afgestemd is op de behoeften en doelen van jouw organisatie. Het maakt werk efficiënter, makkelijker, maar vooral ook leuker. Hieronder vind je een overzicht van enkele functionaliteiten die onze digitale werkplek te bieden heeft.
Informatie delen
Met onze digitale werkplek kunnen we bedrijfsinformatie eenvoudig delen met alle medewerkers in de organisatie. Dit stelt ons in staat om nieuws, afdelingsgegevens, locatie-updates, evenementenkalenders, leermaterialen, veelgestelde vragen en nog veel meer te verspreiden, zonder dat er technische expertise vereist is. Onze medewerkers blijven voortaan altijd goed op de hoogte. Lees meer over informatie delen >
Collega's vinden en volgen
Dankzij ons smoelenboek heb je snel toegang tot alle namen, gezichten, expertises en contactinformatie van je collega's. En als je een echt persoonlijke connectie wilt maken, staan onze chat en tijdlijn klaar om je in staat te stellen om even bij te praten en iedereen op de hoogte te houden.
Zoeken en vinden
Een effectieve zoekbalk is van cruciaal belang omdat het medewerkers een snelkoppeling biedt naar de benodigde informatie. Met één slimme zoekopdracht kunnen ze moeiteloos door pagina's, documenten en groepen bladeren om de gewenste informatie te vinden. En laten we niet vergeten dat het ook een handige manier is om collega's op te sporen.
Samenwerken in groepen
Met groepen op het sociaal intanet wordt samenwerken nog makkelijker. Medewerkers kunnen moeiteloos informatie, documenten en kennis delen binnen hun locatie, afdeling of team. Dankzij onze Office 365 integratie blijven alle gebruikers met lidmaatschappen van groepen op de digitale werkplek up-to-date en goed geïnformeerd. Ga naar info over samenwerken in groepen >
Documenten hergebruiken
Om overbodige duplicatie en opslag van documenten te voorkomen, hebben we de documentintegratie vereenvoudigd. Medewerkers kunnen moeiteloos hun eigen documenten uploaden en hergebruiken. Bovendien bieden we integraties met Office365, SharePoint en Google Workspace, waardoor medewerkers met slechts één klik toegang hebben tot het juiste document om direct aan de slag te gaan.
Handboeken en protocollen
(Kwaliteits)handboeken en protocollen zijn heel belangrijk voor de zorg. Het is dan ook essentieel dat deze informatie altijd beschikbaar en up-to-date is. Op de digitale werkplek kun je al deze informatie kwijt in een document of als webpagina. Daarnaast is er ook de mogelijkheid om externe protocollen te integreren bijvoorbeeld van Vilans of Zenya.
Eenmalig inloggen
Met de single sign-on en single logout functie log je als medewerker één keer in en kun je alle applicaties veilig (!) gebruiken. Alle gebruikersaccounts worden door ons gesynchroniseerd door middel van Identity Providers. Zo is de informatie altijd actueel. Kortom, het werk wordt een stuk efficiënter met eenmalig inloggen.
Onboarding nieuwe medewerkers
Beginnen met een nieuwe baan is spannend. Het kost daarnaast best wel even tijd voordat iemand eenmaal bent ingewerkt en de organisatie een kent. Met de pre- en onboarding module kun je nieuwe medewerkers een warm welkom geven in jouw organisatie. Je geeft nieuwe medewerkers gerichte (interactieve) informatie zodat zij direct van start kunnen gaan. Door middel van af te vinken stappen weet je precies waar iemand is.
Toegang tot applicaties
De digitale werkplek is de enige applicatie die je als zorgmedewerker nodigt hebt om je werk uit te voeren. Niet omdat alles op het platform zit, maar wel omdat wij alle externe applicaties ontsluiten op het intranet. Met één klik zijn al deze applicaties te bereiken. Daarnaast hebben medewerkers toegang tot legacy applicaties én kunnen zij eigen snelkoppelingen toevoegen. Lees meer over toegang tot alle applicaties >
Overal bereikbaar
Om zorgmedewerkers altijd goed geïnformeerd te houden, zelfs wanneer ze niet aan het werk zijn of geen apparaat bij de hand hebben, is de digitale werkplek ook toegankelijk via andere devices te bereiken. Denk aan een mobiele PWA-app, handig voor collega's die onderweg zijn of op diverse locaties werken. Op deze manier blijft iedereen te allen tijde goed op de hoogte.
Online vergaderen
In iedere groep op het intranet kun je met de vergaderingen module je vergaderingen beheren. Hierbij kun je heel eenvoudig in je vergaderruimte online plannen, agendapunten vergaderen, notulen delen, taken voor leden maken en besluiten notuleren. Dat noemen we nog een effectief vergaderen.
Beeldbank
In onze beeldbank oplossing kun je al het beeldmateriaal, foto’s, video’s, Office sjablonen en drukwerk op één centrale plek verzamelen, beheren en met je collega’s of externen delen. Zo geef je alle doelgroepen een inkijkje in de organisatie. Daarvoor heb je geen extern programma meer nodig, maar is alles geïntegreerd op de digitale werkplek waarvan collega's de interface inmiddels al kennen. De beeldbank is in te zetten als losse oplossing of module. Meer over de beeldbank >
Relaties beheren
De digitale werkplek is voor alle medewerkers binnen de organisatie. Met de CRM module is het echter ook super eenvoudig om informatie over externe organisaties en contacten te beheren. Dat niet alleen, deze informatie kan ook veilig gedeeld worden. Door de rollen en rechten op het intranet kun je makkelijk regelen wie toegang heeft tot welke informatie en krijgen alleen medewerkers die de informatie nodig hebben deze ook te zien.
Content actueel houden
Niets zo vervelend is gebruik maken van informatie die verouderd is, maar al die documenten bijhouden dat is ook wel heel lastig. Niet als je gebruik maakt van onze Opruimcoach. Met deze module kan alle of een deel van de informatie op de digitale werkpek worden van een eigenaar en revisietermijn. Zo wordt het contentbeheer door verschillende organisatie gedragen worden en is alles altijd up-to-date.
Middelen reserveren
Het reserveren van middelen gebeurt veel in de zorg, denk aan een aangepaste bus, rolstoel of tillift. Met de reserveringen module kunnen gebruikers heel intuïtief dit heel eenvoudig regelen via de digitale werkplek. Als gebruiker vink je eenvoudig aan welk middel je wanneer nodig hebt en op het moment dat de aanvraag geaccepteerd wordt, staat de reservering op jouw naam of op naam van een team of locatie. Direct voor iedereen inzichtelijk.
Narrowcasting
Hoe bereik je medewerkers die niet dagelijks op het sociaal intranet kijken? Met narrowcasting! Als verlengde van je sociaal intranet kunnen wij jouw actuele content via een intern TV-kanaal aan de medewerkers van je organisatie beschikbaar stellen. Welke informatie je toont is af te stemmen naar eigen voorkeur en aan te passen naar de locatie waar het scherm hangt. Zo blijft informatie relevant voor je medewerkers en houd je iedereen altijd op de hoogte. Meer weten over narrowcasting? >
Meldingen
Met de meldingen oplossing kun je gebruikers allerlei meldingen laten registreren in het sociaal intranet. Denk aan MIC, MIM, klacht of ICT-melding. Andere gebruikers, bijvoorbeeld behandelaren, kunnen deze meldingen dan oplossen. En dat alles in dezelfde, herkenbare, interface en vindbaar via de centrale zoekfunctie. Het maakt werken een stuk overzichtelijker én efficiënter.