Wij leveren de oplossing voor een probleem, maar eigenlijk doen we véél meer dan dat. Voor werknemers in de zorg maken we het werk leuker én makkelijker. Voor cliënten, patiënten en hun familie maken we de zorg begrijpelijker. Bestuurders van zorgorganisaties helpen wij hun organisatie een herkenbaar en menselijk gezicht te geven. Daar zijn we trots op!
Maar dat gaat niet vanzelf. Een goed resultaat, dat zoveel impact maakt op zoveel mensen, vergt zelf ook de nodige zorg. Om precies te zijn: een degelijke projectmatige aanpak waarin we in 6 stappen jouw zorgorganisatie naar resultaat brengen.
We beginnen onze samenwerking met twee dingen: onszelf voorstellen en actief in gesprek gaan met de mensen in jouw organisatie. Wij willen graag kennismaken met je organisatie. Zo willen we elk perspectief in de organisatie leren kennen. Dat van de ambulante thuishulpmedewerker, de zorgverlener aan het bed en de activiteitenbegeleider. Maar ook dat van de HR-managers, ICT- en communicatiemedewerkers, de roostermaker en de facilitair medewerker. In deze fase stemmen we veel praktische zaken af. Een resourceplanning, een overzicht van technische koppelingen en een gezamenlijke projectomgeving. Bijvoorbeeld Trello, Teams of bestanden in Google Docs. Afhankelijk van waar jouw organisatie prettig mee werkt.
Meten is weten. Dat geldt ook voor ons. Want via gesprekken en vragenlijsten krijgen we een goede indruk van hoe je organisatie werkt, maar ook cijfers vertellen een belangrijk verhaal. Daarom kijken we daar in deze fase goed naar. Hoe wordt de huidige website gebruikt? Wat gebeurt er op het huidige intranet of portaal? Deze waardevolle input koppelen we aan indrukken die we op de werkvloer opdoen. Daarvoor lopen we graag een dagje mee.
Nu gaan we sprinten. Dat kan omdat we nu voldoende informatie hebben over zowel de bestaande als de gewenste situatie. Elke sprint heeft een doel dat we gezamenlijk opstellen. Zo kunnen we steeds bijsturen en werken we naar het juiste resultaat toe. We zorgen in een aantal sprints voor een goede basis waarmee we live kunnen. Na implementatie verbeteren we deze basis in nog een aantal sprints, aan de hand van feedback. Een sprint kan van start als we de feedback hebben en gezamenlijk prioriteiten en volgorde bepaald hebben. Ondertussen vragen we ook feedback over het proces zelf en leren we jullie werken met ons product.
Het platform dat we opleveren is het medium, maar de impact op je organisatie valt of staat met goede content. Daar hebben we de hulp van jouw organisatie bij nodig. Wat we nodig hebben is alle inhoud van het platform en een plan waar dat moet komen. Natuurlijk helpen we je daar wel, want dit kan je alleen aanleveren als je precies weet wat ervan je verwacht wordt en hoe het eindproduct eruitziet.
Bestaande content kunnen we geautomatiseerd overzetten naar een nieuw platform. Toch bevelen we iedereen aan om kritisch te kijken naar wat nog waarde heeft en wat niet. Een nieuw platform is dé kans om te beginnen met een schone lei. Aan de hand van de resultaten van de onderzoeksfase weten we precies wat wel of niet belangrijk is voor de werknemers - zo bouwen we een product waarop snel de juiste inhoud gevonden wordt.
Het moment is daar; het eindproduct gaat live. Al blijven we verbeteren, want er gaan zeker nog dingen veranderen. In deze fase zijn we samen tot de conclusie gekomen dat we het best mogelijke product hebben gemaakt en dat we alleen door gebruik in de praktijk nieuwe verbeterpunten te weten komen.
De start van deze fase is reden voor feest! Oók voor extra goede communicatie, want in deze fase hebben medewerkers, cliënten en andere stakeholders de meeste vragen. Wij helpen je natuurlijk bij het goed beantwoorden hiervan.
Zoals gezegd is de livegang niet het eindpunt maar een nieuwe start voor een vervolg. We leren in deze fase graag van jou en je organisatie wat we beter hadden kunnen doen, maar helpen tegelijkertijd met het nóg beter maken van het product. Uitrol over de hele organisatie brengt namelijk altijd dergelijke verbeterpunten aan het licht. Punten die we graag omzetten in verbeteringen.
Graag delen we al onze kennis en ervaring ook met jouw zorginstelling en horen graag van jou wat jij nodig hebt van ons om dat werkelijkheid te maken. Wij geloven in ieder geval dat wij alles in huis hebben om ook voor jouw organisatie een passend portaal, sociaal intranet of website te realiseren, waarmee je organisatie grote stappen voorwaarts zet.
Samenwerken?
Word je enthousiast van onze werkwijze en ben je benieuwd wat wij samen voor jouw organisatie kunnen ontwikkelen? Met meer dan 25 jaar ervaring en 200+ zorginstellingen als klant, weten we als geen ander wat de zorgsector inhoudt en wat er allemaal komt kijken bij het runnen van een zorgorganisatie. We lopen geregeld mee met zorgmedewerkers om op de hoogte te blijven van actuele ontwikkelingen en putten hier altijd weer nieuwe inspiratie uit waardoor we onze digitale oplossingen kunnen blijven verbeteren. Laten we sparren over de mogelijkheden voor jouw organisatie.