Binnen de zorg heb je met vele verschillende doelgroepen te maken. Denk aan je medewerkers en vrijwilligers, die iedere dag de beste zorg leveren aan cliënten en patiënten. Daarnaast dragen zij ook uit hoe het is om te werken voor jouw zorgorganisatie. Handig, want andere externe doelgroepen zijn de werkzoekende zorgmedewerker of (samenwerkings)partijen. En vergeet verder niet de cliënten en hun verwanten zelf, dé doelgroep waar je alles voor doet. Je wil hen allemaal bereiken, informeren en betrekken bij je organisatie. Maar hoe pak je dat efficiënt aan?
Bij a&m impact hebben wij een uniek communicatieplatform ontwikkeld waarin onze verschillende digitale communicatieoplossingen zijn gebundeld. Daarmee bereik je eenvoudig al je doelgroepen zodat je samen de best mogelijke zorg kan leveren. We laten je graag zien wat wij jouw organisatie kunnen bieden.
Sociaal intranet
Een sociaal intranet is een besloten platform waar alle medewerkers van een organisatie samenkomen. Het dient als een centrale hub waar medewerkers en vrijwilligers worden verbonden met de organisatie, hen betrokken houdt en ondersteuning biedt bij hun dagelijkse taken. Vanaf de start tot het einde van een werkdag maken ze gebruik van het social intranet. Hier vinden ze gedurende de dag relevante informatie en delen deze met anderen. Dit platform herbergt alle bedrijfsinformatie die nodig is voor medewerkers en vrijwilligers om hun taken effectief uit te voeren, waardoor ze niet hoeven te schakelen tussen verschillende systemen.
Digitale werkplek
De digitale werkplek is dé centrale plek voor zorgmedewerkers, waarbij locatie, apparaat en tijd geen rol spelen bij de toegang tot essentiële middelen. In een zorgorganisatie met een diversiteit aan medewerkers, vrijwilligers en externe betrokkenen is het cruciaal om iedereen te verbinden. Hoewel het sociaal intranet al een stap voorwaarts betekent in digitale communicatie binnen organisaties door interactieve mogelijkheden, gaat de digitale werkplek nog verder door alle benodigde bronnen voor zorgmedewerkers te ontsluiten. Hierdoor ontstaat één centrale hub voor informatie, communicatie en toegang tot relevante applicaties.
Cliënt - en verwantportaal
Hoe bereikt jouw organisatie cli¨enten? Met een portaal gericht op cliënten en hun verwanten zorg je voor een effectieve communicatie met cliënten en verhoog je de zelfstandigheid en regie. Naast een portaal gericht op cliënten en verwanten, bieden wij nog meer zorgportalen voor specifieke doelgroepen. Denk aan vrijwilligers, leden, ketenpartners of externen. Op een portaal kun je gemakkelijk informatie, kennis en documenten op een interactieve manier met deze doelgroep delen. Bij a&m impact creëren we verschillende soorten portalen, voor iedere doelgroep een passende oplossing.
Zorgwebsites
Als zorginstelling heb je te maken met diverse doelgroepen, zoals cliënten, verwanten, vrijwilligers en potentiële medewerkers. Een professionele website is essentieel om effectief en professioneel met hen te communiceren. Het is het digitale visitekaartje voor jouw organisatie. Met een corporate website zet je jouw organisatie in de spotlight. Om iedere doelgroep ook specifiek te benaderen zijn er nog veel meer verschillende soorten websites zoals een werken-bij website, mini-site of cliëntwebsite. Allemaal zo ontworpen dat ze aansluiten bij jouw behoeften en de doelgroepen die je wil bedienen.
Beeldbank
De beeldbankoplossing biedt een efficiënte en gebruiksvriendelijke manier om al het beeldmateriaal (foto's, documenten en video's) binnen een zorgorganisatie te beheren en te delen, waardoor medewerkers, vrijwilligers, cliënten en anderen een inkijkje krijgen in de organisatie. Met overzichtelijke dashboards, de mogelijkheid om beelden in te delen in albums, aan te passen naar verschillende formaten, en eenvoudig te vinden met tags en filters, wordt het beheer vereenvoudigd. Toestemmingen worden vastgelegd, betrokken personen geregistreerd, en het delen gebeurt veilig volgens ISO/NEN normen.
Beeldbellen
Videobellen om zaken te bespreken, daar zijn we inmiddels allemaal wel bekend mee. Om het nog makkelijker te maken voor zorgmedewerkers, cliënten en verwanten te maken hebben we een bel- en beeldbeloplossing ontwikkeld. Dit is een gebruiksvriendelijk platform dat zorgmedewerkers in staat stelt om laagdrempelig en efficiënt contact te leggen met externe personen zoals cliënten en verwanten, zonder een apart systeem of dure licentie. Je start beeldbelsessies direct vanuit het portaal en door de koppeling met externe systemen voor het tonen van relevante (ECD) data tijdens meetings heb je alles direct bij de hand.
NARROWCASTING
Hoe bereik je medewerkers en vrijwilligers die niet dagelijks op het sociaal intranet of de digitale werkplek kijken, of zelfs helemaal geen account hebben? Nou, onder andere met narrowcasting! Dit platform stelt organisaties in staat om dynamische en gepersonaliseerde content te delen op digitale TV-schermen. Met een intuïtieve interface kunnen gebruikers eenvoudig content creëren, beheren en plannen, waardoor ze relevante informatie kunnen delen met doelgroepen op specifieke locaties en momenten. Het platform biedt diverse functies zoals sjablonen, planningsopties en integratie met externe systemen voor een naadloze ervaring. Hierdoor kunnen organisaties effectief communiceren en betrokkenheid vergroten, zowel intern als extern.
Leer management systeem
De ontwikkelingen binnen de zorgsector gaan razendsnel. Om altijd over de juiste kennis te beschikken is goede scholing daarom heel belangrijk. Het leer management systeem (LMS) biedt een uitgebreide oplossing voor het beheer en de distributie van leermiddelen. Het platform ondersteunt organisaties bij het creëren, delen en volgen van cursussen en trainingen, zowel intern als extern. Met functies zoals aanpasbare leerpaden, voortgangscontrole en rapportage, biedt het LMS een gestroomlijnde leerervaring. Het is gebruiksvriendelijk en schaalbaar, waardoor het geschikt is voor organisaties van elke omvang. Bovendien integreert het LMS naadloos met bestaande systemen en biedt het flexibele opties voor aanpassing aan specifieke behoeften.
Meldingen
In de zorg worden er regelmatig meldingen gemaakt. Denk aan klachten, ICT-tickets, MIC, MIM, datalek of arbo. Om het voor de zorgmedewerker nog overzichtelijker én efficiënter te maken, hebben wij de meldingen oplossingen ontwikkeld. Met deze oplossing kun je medewerkers allerlei type meldingen laten registreren in het sociaal intranet. Hierdoor is het eenvoudig in te zien is welke melding, door wie wordt is ingediend en door wie deze wordt opgepakt. Met notificaties en statusupdates houd je iedereen betrokken bij de melding up-to-date over de voortgang van de melding. En dat alles in dezelfde, herkenbare, interface en vindbaar via de centrale zoekfunctie.
CRM
Het sociaal intranet verzamelt informatie, collega’s en applicaties op één plek. Maar hoe zit met gegevens van externe organisaties, bijvoorbeeld samenwerkingspartners, sponsoren of leden? Met onze CRM oplossing kunnen ook die gegevens worden opgeslagen op het intranet. Zo kun je bijvoorbeeld sectoren, organisaties, bestanden (vanuit MS365), personen en locaties toevoegen. Door de rollen en rechten op het intranet kun je makkelijk regelen wie toegang heeft tot welke informatie. Zo krijgen alleen medewerkers die de informatie nodig hebben deze ook te zien. Met de CRM oplossing heb je alle gegevens vanuit één centraal systeem bij de hand.