De ontwikkelingen binnen de zorgsector gaan razendsnel. Om altijd over de juiste kennis te beschikken is goede scholing daarom heel belangrijk. Niet alleen is het bijscholing nodig voor het leren van nieuwe vaardigheden, het helpt ook kennis die al een tijdje niet is aangeboord op te frissen, houdt de kwaliteit van de zorg hoog én zorgt voor nieuwe motivatie binnen het zorgteam. Daarom faciliteren wij met het Leer Management Systeem op het sociaal intranet een plek om leren makkelijker én leuker te maken.
Intern LMS
Bij a&m impact hebben wij een eigen LMS ontwikkeld. Allerlei leercontent kan in het CMS ontwikkeld en gepubliceerd worden. Denk aan pagina’s met teksten, documenten, afbeeldingen en video’s. Content kan in bepaalde (leer)paden aangeboden worden en via de rapportage per gebruiker wordt bijgehouden wat een deelnemer bekeken heeft. Met de ‘vraag en antwoord’ functionaliteit kunnen leraren toetsen samengesteld worden. De rapportagefunctie in het intranet maakt het inzichtelijk welke content gebruikers wanneer hebben bekeken én wat hun voortgang is. Alles in één systeem, wie wil dat nou niet.
Mogelijkheden van het LMS
-
Leerpaden via e-learnings
Je kunt gebruikers voorzien van verschillende e-learnings en sub e-learnings die ze kunnen doorlopen. E-learnings zijn te koppelen aan doelgroepen, waarmee je voor iedere doelgroep specifieke e-learnings aangeboden kunnen worden.
-
E-learning onderdelen
Een e-learning bestaat uit verschillende soorten content. Iedere onderdeel biedt de gebruiker andere mogelijkheden. Als organisatie kun je zo helemaal zelf een e-learning opbouwen. Dat geeft je heel flexibiliteit en laat je de voortgang makkelijk tracken. De verschillende onderdelen zijn: informatieve pagina's, beoordeling en toets. Per e-learning is een onbeperkte hoeveelheid onderdelen toe te voegen. Hierbij kan gevarieerd worden met bovenstaande typen content, en is de volgorde in te stellen hoe de gebruikers het te zien krijgen.
-
Toetsen en herkansingen
Om te controleren of de kennis is opgenomen, zijn toetsen heel handig. In het LMS worden toetsen altijd vanuit een toetssjabloon gegenereerd. Zo kan iedere gebruiker een unieke toets krijgen, maar je kan ook standaard toetsen aanmaken die voor iedere deelnemer hetzelfde zijn.
-
Vraag en antwoord
In het CMS in een centrale bibliotheek verschillende soorten vragen te beheren, die te gebruiken zijn in toetssjablonen en toetsen. Heel handig, want zo kun je zelf toetsen opstellen. Er kunnen zowel open als gesloten vragen aangemaakt worden. Daarnaast kan per vraag ingesteld worden, of antwoorden nadat ze ingevuld zijn, nog te bewerken zijn. Om gebruikers wat extra uitleg te geven, kan een instructie bij de vraag en uitleg bij ieder antwoord toegevoegd worden. Ontzettend veel mogelijkheden dus!
-
Inzicht in voortgang
Iedere start- en afronding van een onderdeel wordt per gebruiker bijgehouden, zodat we middels groene vinkjes aan kunnen tonen wat al doorlopen is. Zodra de gebruiker met een e-learning verder gaat, zal standaard de eerstvolgende stap geopend worden. Ook is in het overzicht met alle e-learnings direct te zien wat de eigen voortgang is. Ook is er per e-learning een lijst met gebruikers en de voortgang ervan aanwezig, waarbij direct te zien is welke gebruikers wanneer begonnen zijn en voor het laatst eraan gewerkt hebben.
Hoe kan dat eruit zien?
-
E-learning overzicht
-
E-learning toets
Extern LMS-aanbod
Naast een eigen LMS, kunnen wij ook een extern LSM integreren. Zo hoeven medewerkers niet eens meer door te schakelen naar een extern systeem, maar openen zij het aanbod eenvoudig via de werkplek waar zij al bekend mee zijn. Het zorgt voor meer overzicht en een makkelijkere aanmeldprocedure bij medewerkers. Immers er is al een voorselectie in trainingen en cursussen gemaakt door de organisatie. De mogelijkheden van dit extern LMS-aanbod op het sociaal intranet:
-
Scholingsaanbod publicerenHet delen en publiceren van opleidingen, webinars, e-learning en workshops met medewerkers kan een zorginstelling veel tijd kosten. Een sociaal intranet / portaal is vaak de startpagina voor alle zorgmedewerkers. Daarom hebben wij op het intranet een mogelijkheid ontwikkeld om heel laagdrempelig leeractiviteiten te kunnen publiceren. Hiermee creëer je de meeste zichtbaarheid voor de leeractiviteiten en hoeft men niet weer opnieuw in een ander systeem in te loggen.
-
Aan- en afmeldingen beherenOok het en beheren van aan- en afmeldingen gaat bij veel zorginstellingen over het algemeen niet heel efficiënt. Na het bekijken van een leeractiviteit kan een medewerkers zich direct aanmelden, zonder allerlei persoonsgegevens opnieuw in te moeten vullen. Hoe fijn is dat! Alle aanmeldingen worden in het systeem opgeslagen en zijn inzichtelijk voor zowel de medewerkers als beheerders van deze activiteiten.
-
Online betalenOok kunnen scholingen direct online betaald worden via de integratie met enkele online payment providers zoals Rabobank Omnikassa en Mollie. Van betalingen kunnen ook automatisch factureren gegenereerd worden.
Een voorbeeld van het scholingenaanbod
Waarom een Leermanagement-oplossing van a&m impact?
De oplossingen van a&m impact onderscheiden zich opmerkelijk van die van andere aanbieders. Met een uitgebreid portfolio van meer dan 200 zorgklanten begrijpen wij als geen ander wat jouw organisatie vereist. We zijn niet alleen op de hoogte van de huidige ontwikkelingen, maar weten deze ook te vertalen naar geschikte digitale oplossingen. Onze trots gaat niet alleen uit naar onze oplossingen, maar ook naar ons team. Met een no-nonsense benadering, een Achterhoekse mentaliteit van 'doen wat we zeggen en zeggen wat we doen', en een gezonde dosis humor maken we van elk project een plezierige ervaring. Werken met a&m impact is simpelweg leuk! Hoewel digitale communicatie efficiënt is, staan we ook open voor persoonlijke ontmoetingen. Of het nu bij jullie op locatie is of bij ons in het prachtige Doetinchem, samen brengen we in kaart wat jouw organisatie nodig heeft en creëren we een website die perfect aansluit op die behoeften.